תהליך הייעוץ הזוגי

ייעוץ זוגי סדרה של מפגשים בין בני זוג* ליועץ. במסגרת המפגשים פורסים בני הזוג את כל המחלוקות בהם הם מצויים, מה לדעתם הגורם/ים למחלוקות, ממתי החלו המחלקות וכו'. מיסודות הייעוץ הזוגי – האווירה במפגשים חייבת להיות כנה ופתוחה.  כן, התהליך אינו קל מאחר והוא דורש מכל אחד מבני הזוג לפתוח את סגור ליבו ולעיתים להציף דברים קשים ומרים שלא קל להיזכר בהם ולבטח לא לדבר עליהם. 

היועץ אינו שופט. הייתי נוטה להגדירו ככירורג. בד"כ הדברים המושמעים ע"י הזוגות הם הסימפטומים, בלבד ולא הבעיה. למשל, בעל מגביל את רעייתו ברמת ההוצאות הכספיות. ההגבלה היא הסמפטום ולא הבעיה. בחקירה פנימה מתברר שרעייתו מוציאה מעל לאלף ₪ בחודש רק בגין רכישת גלידות לנכדים…. . הוצא זו היא מוקד הבעיה ועם זה צריך להתמודד ולהבין את מניעי הסבתא היקרה. 

תהליך הייעוץ נפרס בין עשר לעשרים פגישות. כל פגישה אורכת 60 דקות אך איני משתמש בשעון עצר ותוספת של מספר דקות אינה משנה (מבחינת העלות). 

תהליך הייעוץ אינו כולל פגישות זוגיות, בלבד, אלא אף פגישות אישיות. מטרת הפגישות האישיות היא להקל על כל אחד לדבר על נושאים שהוא היה מעדיף שבן/ת הזוג לא ישמע, מסיבות שונות: בין אם רצון להבהיר דבר מה שנאמר בפגישה המשותפת, לשתף את היועץ בסוד שבן/ת הזוג לא יודע וכו'.  

לסיום, אני יועץ פעיל שלא "פוחד" לשאול שאלות קשות אך הכל לטובתכם כמאמר הפסוק: "מי שטורח בערב שבת יאכל בשבת". 

מקווה שהבהרתי עצמי כהלכה. להשתמע!!

רוצים להתייעץ? מוזמנים להתקשר ל-050-8644347 (אמנון) ותענו בהקדם.

*יעוץ יכול להינתן גם לאחד מבני הזוג אך במגבלות מובנות הנובעות מחסרונו של החצי השני

אולי יעניין אותך: